VoorOma.nl | Gezichtsgymnastiek
Genoeg van gezichtsgymnastiek, bekijk dan de Hoofdpagina.
Bij Lekker lezen vindt u meer boeken over gezichtsgymnastiek
Reizen en uitgaan
Huidverzorging
Afslanken
Verstandig zonnen
Op vakantie
Natuurlijke remedies
 
Kleinkinderen
Hobbyhoek
Tips en trucs
Koopjeshoek
 
 

Gezichtsgymnastiek | Oefeningen voor thuis

Met deze gezichtsgymnastiek kunt u eenvoudig thuis oefenen.

Gezichtsgymnastiek | Mond en lippen :

De volgende gezichtsoefeningen verbeteren de doorbloeding rondom de lippen.
Tuit uw lippen en span ze strak aan.
Tien keer herhalen.
Trek met beide handen aan weerszijden van uw mond uw lippen strak en omhoog. Pers uw lippen hard opelkaar. Ontspan na 5 seconden. Herhaal tien keer.
Vorm een ronde 'O' met uw mond. Span uw lippen aan terwijl u de 'O' 'open' houdt. Vijf seconden vasthouden en dan ontspannen. Herhaal tien keer.
Tuit uw lippen en probeer ze zover mogelijk naar links te bewegen. Hou dit een paar seconden vast. Beweeg ze daarna naar rechts en hou weer even vast. Masseer daarna de spieren om uw gezicht weer te laten ontspannen. Herhaal deze oefening vijf keer.

Gezichtsgymnastiek | Hals en kaaklijn :

Vorm een langerekte 'O'. Maak nu een brede glimlach, terwijl u de 'O' zo lang mogelijk aangespannen houdt. U zult merken dat u wisselt tussen de 'O' en een glimlach. Juist dát voelt u als het goed is aan de onderkant van uw wangen. Herhaal tien keer.
Hou uw lippen strak opelkaar en buig uw mondhoeken omlaag. Span daarbij uw wangen aan. Dit voelt u tot in uw hals. Herhaal tien keer.
Trek met uw wijsvingers uw mondhoeken uitelkaar en steek uw tong ver uit en uw kin naar voren. Ontspan na vijf seconden en bouw dit voorzichtig op om overbelasting van uw nek te voorkomen.

Gezichtsgymnastiek | Ogen en voorhoofd :

Gezichtsgymnastiek voor ogen en voorhoofd: frons uw wenkbrauwen zo ver mogelijk en span aan. Hou drie seconden vast en sper dan uw ogen voorzichtig zo vér mogelijk open. Hou dit drie seconden vast. Herhaal vijf keer.
Gezichtsgymnastiek tegen wallen en kraaienpootjes: plaats bij beide ogen één vinger onder de wenkbrauwboog en één vinger onder het oog. Trek de huid zachtjes naar de slapen toe en knipper voorzichtig met de ogen, niet meer dan vijf keer.
Plaats boven beide wenkbrauwen één of meerdere vingers en druk uw wenkbrauwen voorzichtig naar beneden, terwijl u tegelijkertijd probeert terug te duwen met uw wenkbrauwen. Span goed aan en hou dit vijf seconden vast. Herhaal dit tien keer.

Gezichtsgymnastiek | Hals, mond en ogen

Elke dag 5 minuten de volgende letters zo overdreven mogelijk uitspreken: A-E-I-O-U.
Uw tips :
Stuur uw tip!
Email tips gezichtsgymnastiek »

Hoofdpagina | Lekker lezen | Kleinkinderen | Hobbyhoek | Tips en Trucs | Koopjeshoek | Sitemap

Content en adverteren
| Vrijwaring | Privacybeleid | Copyright